Oʻz ishtahangizni qanday nazorat qilishingiz mumkin

Oʻz ishtahangizni qanday nazorat qilishingiz mumkin

Ayollar koʻpincha menstruatsiyadan oldin cheksiz ishtaha uygʻonib, shokolad zaxiralarini tugatilishiga olib kelishidan aziyat chekadi. Bu nima uchun sodir boʻladi?

Cheksiz ishtaha oshqozoningizni notoʻgʻri ovqat bilan toʻldirishingizga olib kelishi mumkin (meva va sabzavotlarni yeyishni oʻrniga). Qizlar, yodingizda boʻlsin, yangi uzilgan meva va sabzavotlar bizga kalsiy, temir, kaliy va magniy kabi zarur minerallarning zaxirasini beradi; frityurda qovurilgan fast-fudlar esa- shunchaki boʻsh kaloriyalar manbasi. Organizmingizga nima kerak deb oʻylaysiz? Tushunib yetdingiz deb oʻylaymiz!

Likopning koʻproq qismi salatlar va sabzavotlar bilan va qizil goʻsht, baliq va tovuq va yormalarning biroz miqdori bilan toʻlishi kerak.

Ayrim ayollarda ushbu davrda hattoki pikatsizm (qum, loy, mel yoki hattoki sovun kabi noodatiy narsalarga moyillik) paydo boʻlishi mumkin va bu organizmga zarar yetkazishi mumkin. Boshqalar esa odatiy ovqatlarni yoki koʻnikishni hosil qiladigan qahva, tuzli yoki shirin ovqatlarni istashi mumkin. Yanada sogʻlomroq ovqat yeyishga harakat qiling.

Mana sizga ushbu davrda juda istagan sogʻlom boʻlmagan ovqatni almashtirish mumkin boʻlgan ayrim misollar:

Toifasi

Turi

 Almashtirilishi 


 SHIRINLIKLAR

 


 Shokolad

 Konfetlar 

 Puding

 Muzqaymoq

 Gazlangan ichimliklar

 Shox daraxti mevasi,
mayiz, donil batonchiqlar  yoki quritilgan klyukva

 Uzum, olma, mango, kabi mevalar, tarvuz yoki keshyu taʼmli yogurt

 Yogurt, mevalar, yangi meva sharbati yoki mevali obaki qand

 Mevalar, muzlatilgan yogurt yoki muzli kokteyllar

 Limon boʻlagi bilan muzli suv yoki muz bilan choy

 

 ACHCHIQ/TUZLANGAN  OVQAT


 

 

 Chipslar

 Biltong

 Qovurilgan joʻja

 Gamburger

 Popkorn, qovoq urugʻlari, paketlangan aralashmalar, yashil soʻtalar yoki soʻtalarsiz shirish makkajoʻxori

 Yaxna goʻsht, limon sharbati yoki salat uchun yengil qaylali salat, marmit qaylali yoki sariyogʻli pishloq bilan sabzavotli qalamchalar

 Garnir va xonaki qoʻziqorinli qayla bilan tovuq koʻkragi

 Tunets, vegetarian burger, avokado pyureli yoki guruchli pirogdagi xumus bilan krekerlar

 NORDON OZUQA 

 Tuzlamalar
 
 Nordon konfetlar

 Klyukva sharbati

 Lakritsa yoki kamed


 UGLEVODLAR VA KAYFIYATNI

 OSHIRADIGAN TAOMLAR


 Non ponchiklari,

 belyashlar, kekslar va pirojniylar

 Banan, guruchli non,

 Provita pechenʼesi, pechda pishirilgan donlar, salat bilan lavash yoki pomidor va piyoz bilan pasta

 Muzlatilgan yogʻurt bilan mevali salat, sabzili kekslar, qovoqli yoki bananli oladyalar (zaytun yogʻida biroz qovurib olingan), kunjut urugʻlaridan batonchiklar, paxtadan (sut mahsuloti) suxariklar, maffinlar yoki blinchiklar.

Oʻzingizni qoʻlga olish uchun magniy, B vitamini yoki hattoki navroʻzgul moyini qabul qilishdan oldin farmatsevt bilan maslahatlashing.

Sogʻlom va toʻgʻri ovqatlarni isteʼmol qiling va tanangiz sizga rahmat aytadi!

Oldingi maqola Keyingi maqola